01

Aktivita 1

1.1 Implementácia inovatívneho vzdelávacieho programu Informačné a sieťové technológie

Cieľ aktivity

Zabezpečenie kvality vzdelávania na základe spracovanej pedagogickej dokumentácie a vzdelávacích materiálov pre účely implementácie nového vzdelávacieho programu Informačné a sieťové technológie.
Vytvoriť materiálne podmienky pre inovatívnu výuku v študijnom odbore zameranom na IKT - dodržaním zásad verejného obstarávania uskutočniť nákup potrebných didaktických pomôcok

Termín realizácie aktivity

09/2012 - 08/2014

Popis aktivity

Časť 1.2.1 Príprava inovatívneho vzdelávacieho programu Informačné a sieťové technológie
Funkcia – účel aktivity: V súčasnosti je vo fáze experimentálneho overenia ucelený vzdelávací program s názvom "Informačné a sieťové technológie", ktorého cieľom je pripravovať stredných odborných technických zamestnancov na prácu pre investorov z oblasti IT priemyslu a zároveň slúžil aj ako nástroj pre selekciu vhodných odborníkov pre prácu v tejto oblasti na európskej úrovni. Hlavným z cieľov tejto aktivity projektu je preto transfer príprava takéhoto programu na podmienky našej školy.
Vstup: Vzdelávací program IaST sme začali aplikovať pred dvoma rokmi. V súčasnosti máme teda prvý a druhý ročník odboru, takže práca v rámci tejto aktivity bude na základe našich doterajších skúseností. Samotnému dopracovaniu pedagogickej dokumentácie a tvorbe učebných pomôcok sa bude venovať pracovná skupina (vybraní pedagógovia našej školy, odborný konzultant aktivity a odborný garant). Títo odborníci budú podľa potreby participovať aj na riešení problémov pri implementácii vzdelávania do praxe.
Spôsob, ktorým bude aktivita realizovaná, je daný postupnosťou realizácie týchto činností:
Činnosti realizované v rámci aktivity 1.1:
1.1.1 Spracovanie pedagogickej dokumentácie - Dopracovanie pedagogickej dokumentácie k programu Informačné a sieťové technológie o pre jednotlivé odborné a všeobecné predmety o pre jednotlivé ročníky
1.1.2 Vzdelávacie materiály k študijnému programu Informačné a sieťové technológie
Absolventi odborného vzdelávania v rámci aktivity 2.1 aplikujú poznatky a zručnosti v ďalšej fáze a to formou spracovania konkrétnej témy v "ich" predmete pod vedením interného odborného konzultanta aktivity (zameriava sa na obsah spracovávaných častí a metodiku výuky) a externého odborného garanta, ktorý zodpovedá za efektívne a úspešné využitie možností poskytujúcich modernou didaktickou technikou.
Výstupy aktivity:
- 4 pedagógovia zapojení do aktivity
- Min. 40 inovovaných študijných materiálov pre žiakov

Výstupy aktivity

Výstupy aktivity:
- 4 pedagógovia zapojení do aktivity
- Min. 40 inovovaných študijných materiálov pre žiakov


Aktivita 2

2.1 Vzdelávanie pedagógov a posilnenie ich kompetencií

Cieľ aktivity

Vzdelávaním pedagógov školy, ktorí budú zabezpečovať výučbu vybraných predmetov inovatívnymi metódami s využitím IKT, sa dosiahne kvalitatívne a kvantitatívne zvýšenie kľúčových zručností, vedomostí a návykov absolventov SŠ v nadväznosti na aktuálne a perspektívne požiadavky vedomostnej spoločnosti a potreby trhu práce.

Termín realizácie aktivity

06/2012 – 05/2014

Popis aktivity

Účelom aktivity je zabezpečiť odbornosť učiteľov a ich zručnosti na výučbu zvolených predmetov s využitím IKT techniky. Zaškolenie učiteľov sa bude realizovať formou subdodávky vzdelávacími inštitúciami.
Keďže problematika práce učiteľa je nesmierne široká, nedá sa očakávať, že jedno školenie urobí zo začiatočníka profesionála. Preto vzdelávanie bude prebiehať postupne formou niekoľkodňových blokov (viď podrobný popis kurzov nižšie) počas trvania aktivity. Spôsoby absolvovania kurzov sú s ohľadom na špecifikum práce učiteľov (týždenný rozvrh hodín a nutnosť zabezpečiť výučbu formou zastupovania) prijateľné dva (možná je samozrejme aj ich kombinácia):
1) Príprava a realizácia kurzov pre uzavretú skupinu našich učiteľov na dohodnutom mieste v čase prázdnin a dní, kedy nie je výučba v škole. Teda celá skupina 11 učiteľov sa spolu zúčastní školenia v jednom termíne naraz (vzdelávanie 2.1.3 pripravené "na mieru", podľa aktuálnych možností je možné aplikovať ja na 2.1.1.1, 2.1.1.2)
2) Postupná účasť skupiniek 1 – 3 učiteľov na tzv. "otvorených" školeniach vybranej vzdelávacej inštitúcie, ktorých sa zúčastnia aj iní záujemcovia v dané vzdelávanie. Tento spôsob umožní zabezpečiť vzájomné zastupovanie učiteľov chýbajúcich v škole kvôli absolvovaniu svojich školení v projekte (ostatné školenia).
Činnosti realizované v rámci tejto aktivity budú:

2.1.1 Posilnenie PC zručností pedagogických zamestnancov
2.1.1.1 Školenie na uplatnenie informačných technológii vo vyučovacom procese
Vzdelávanie je zamerané na zvýšenie zručností pedagogických zamestnancov pri používaní IKT vo vyučovaní. Absolvent vie správne zapojiť a sprevádzkovať interaktívnu tabuľu, vizualizér, projektor, vie použiť kameru, fotoaparát, iné zariadenia na prácu s multimediálnymi materiálmi. Vie obsluhovať danú techniku a aktívne ju používať vo vyučovaní.
2.1.1.2 Digitálna príprava na vyučovaciu hodinu
Vzdelávanie je zamerané na získanie ucelenej metodiky založenej na využití informačných technológií za účelom prípravy, ale i realizácie digitálneho obsahu výuky, ktorá je aplikovateľná vo všetkých vyučovacích hodinách a na zdokonaľovanie profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov na nadštandardný výkon pedagogickej činnosti a pripraviť ich na aktívne a tvorivé využívanie informačno – komunikačných technológií , multimédií a internetu vo výchovno-vzdelávacom procese.
2.1.1.3 Odborná príprava učiteľov a certifikácia ECDL pre učiteľov
Účastníci vzdelávania si upevnia poznatky s prácou s PC v jednotlivých moduloch odbornej prípravy, ktorá bude zabezpečovaná kombinovane, t.j. formou prezenčného i dištančného (e-learning) vzdelávania, na ktoré nadväzuje certifikácia získaných poznatkov formou e-testov. ECDL (European Computer Driving Licence) je medzinárodne uznávaný certifikát, doporučený v rámci Európskej únie ako štandard základnej informačnej gramotnosti.
2.1.2 Špecializované školenie vybraných učiteľov pre sieťové a serverové technológie, softwérovú platformu a programovanie
Cieľom aktivity je vyškoliť 4 - 6 špecialistov - lektorov (z radov pedagógov) a získať certifikáciu pre sieťové a serverové technológie, softwérovú platformu a programovanie, ktorí zabezpečia exkluzívne vysokú úroveň všetkých vzdelávacích aktivít realizovaných v rámci projektu. Spôsob, ktorým bude aktivita realizovaná, je daný postupnosťou realizácie týchto činností:
Činnosti realizované v rámci aktivity 2.1.2:
2.1.2.1 Školenie pedagógov pre sieťové a serverové technológie
2.1.2.2 Školenie pedagógov pre softwérovu platformu a programovanie
2.1.3 Vzdelávanie pedagógov pre budúce generácie
Cieľom aktivity je vyškoliť 12 lektorov (z radov pedagógov) a získať osvedčenie.
Kurz je nadstavbou k vzdelávaniu 2.1.1
Cieľom kurzu je vyškoliť pedagógov tak, mohli viesť projektovú výučbu a efektívne integrovať počítače do učebných plánov takým spôsobom, aby sa zvýšila efektivita výučby študentov a zlepšili sa ich výsledky. Dôraz sa kladie na pedagogickú stránku využitia informačných technológii nie na výučbu ovládania počítača či programov. Kurz sa skladá zo 40 hodín rozdelených do 10 modulov

Výstupy aktivity

VPedagógovia školy s novými vedomosťami a PC zručnosťami, ktorých aplikáciou vo vyučovacom procese dosiahneme, že absolventi strednej školy budú lepšie pripravení pre potreby ďalších stupňov vzdelávania prispôsobených pre potreby trhu práce vo vedomostnej spoločnosti.

Kvantifikovateľné výstupy:
o Počet školiacich kurzov pre pedagogických zamestnancov: 10
o Počet zamestnancov zapojených do vzdelávacích aktivít projektu: 10
o 7 úspešných absolventov, ktorí získajú medzinárodne uznávané osvedčenie ECDL
o Zriadenie ECDL školiaceho a testovacieho centra na SOŠ polytechnickej v Humennom pre učiteľov a žiakov
o 3 učitelia – komisári ECDL


Aktivita 3

3.1 Inovácia učebných textov, materiálov a učebných pomôcok vybraných predmetov

Cieľ aktivity

Overenie inovatívneho spôsobu výuky v praxi na základe vytvorených predpokladov na inováciu výuky vybraných povinných predmetov vrátane spracovania odborných textov, pracovných listov alebo didaktických listov potrebných pre výučbu

Termín realizácie aktivity

09/2012 – 08/2014

Popis aktivity

3.1.1 Inovácia vzdelávacieho procesu vybraných predmetov
Účelom aktivity je spracovať a zabezpečiť overenie prínosu spracovaných študijných materiálov a učebných pomôcok učiteľov v praxi a posilnenie ich zručností na výučbu zvolených predmetov s využitím IT techniky.
Jednotlivé časti aktivity zabezpečujú hlavne učitelia – pracovníci školy – ktorí sú zapojení do projektu a absolvujú školenia v rámci aktivity 2.1 Činnosti realizované v rámci tejto aktivity budú:
3.1.1 Inovácia študijných materiálov a učebných pomôcok pre ďalšie vybrané predmety a ich overenie v praxi.
Absolventi vzdelávania o projektovom vyučovaní s využitím IKT získané poznatky a zručnosti aplikujú v ďalšej fáze a to formou spracovania konkrétnej témy v ich predmete formou projektového vyučovania a to pod vedením interného konzultanta aktivity (zameriava sa na obsah spracovávaných častí a metodiku výuky) a externého odborného garanta, ktorý zodpovedá za efektívne a úspešné využitie možností poskytujúcich modernou didaktickou technikou.
3.1.2 Mentoring / koučing pri tvorbe inovovaných študijných materiálov a učebných pomôcok
Pri tejto príprave budú mať k dispozícii svojho mentora, ktorý im pomôže s aplikáciou informačných technológií do vyučovacieho procesu a posilní ich základné zručnosti pri jej využívaní na vyučovacích hodinách. Personálne pozíciu zabezpečuje odborný garant aktivity 3.1. Kľúčové kompetencie kouča

Výstupy aktivity

Absolventi strednej školy lepšie pripravení pre potreby ďalšieho stupňa vzdelávania prispôsobených pre potreby trhu práce vo vedomostnej spoločnosti, čo dosiahneme inováciou obsahu, metód vzdelávacieho procesu a používaných moderných učebných pomôcok s využitím IKT.

Kvantifikovateľné výstupy:
• pedagogickí zamestnanci (učitelia) zapojení do aktivity
• 20 nových, resp. inovovaných študijných materiálov


Aktivita 4

3.2 Moderné vzdelávanie cudzích jazykov – brána do Európy

Cieľ aktivity

Overenie inovatívneho spôsobu výuky cudzích jazykov v praxi na základe spracovania odborných textov, pracovných listov alebo iných učebných pomôcok potrebných pre výučbu cudzích jazykov.

Termín realizácie aktivity

09/2012 – 08/2014

Popis aktivity

3.2.1 Inovácia vzdelávacieho procesu cudzích jazykov
Účelom aktivity je spracovať a zabezpečiť overenie prínosu spracovaných študijných materiálov a učebných pomôcok učiteľov v praxi a posilnenie ich zručností na výučbu cudzích jazykov s využitím IT techniky.
Jednotlivé časti aktivity zabezpečujú hlavne učitelia – pracovníci školy – ktorí sú zapojení do projektu a absolvujú školenia v rámci aktivity 2.1 Činnosti realizované v rámci tejto aktivity budú:
2.1.1 Inovácia študijných materiálov a učebných pomôcok na vybrané predmety výuky cudzích jazykov.
Absolventi vzdelávania v rámci aktivity 2.1. zamerané na rozvoj PC zručností a ich využívanie vo vyučovacom procese získané poznatky a zručnosti aplikujú v ďalšej fáze a to formou spracovania konkrétnej témy v ich predmete – vybranom cudzom jazyku.
2.1.2 Mentoring / koučing pri tvorbe inovovaných študijných materiálov a učebných pomôcok
Pri tejto príprave budú mať k dispozícii svojho mentora, ktorý im pomôže s aplikáciou informačných technológií do vyučovacieho procesu a posilní ich základné zručnosti pri jej využívaní na vyučovacích hodinách.
3.2.2 Zriadenie jazykového laboratória
Účelom tejto časti aktivity je skvalitnenie štúdia vo vybraných predmetoch uskutočnením nákupu didaktických prostriedkov, ktoré sú potrebné pre zriadenie interaktívnej učebne a v súčasnosti finančne nedostupné pre školu.

Výstupy aktivity

Absolventi strednej školy lepšie pripravení pre potreby ďalšieho stupňa vzdelávania prispôsobených pre potreby trhu práce vo vedomostnej spoločnosti, čo dosiahneme inováciou obsahu, metód vzdelávacieho procesu a používaných moderných učebných pomôcok s využitím IKT.


Aktivita 5

4.1 Otvorené kariérne dni

Cieľ aktivity

Prepojiť školu s paxou.

Termín realizácie aktivity

09/2012 - 08/2014

Popis aktivity

Účel aktivity: Implementáciou
Zrealizovanie min. dvoch dní zameraných na prezentáciu možností uplatnenia sa absolventov odboru IaST na trhu práce v spolupráci s IT firmami – zamestnávateľmi na trhu práce s atraktívnym programom pre záujemcov o daný odbor i jeho študentov a absolventov

Výstupy aktivity

Výstup: Zrealizovanie min. dvoch dní zameraných na prezentáciu možností uplatnenia sa absolventov odboru IaST na trhu práce v spolupráci s IT firmami – zamestnávateľmi na trhu práce s atraktívnym programom pre záujemcov o daný odbor i jeho študentov a absolventov.
Kvantifikovateľné výstupy:
o Počet absolventov SŠ, ktorí sa zúčastnili aktivity:
o Počet žiakov/študentov zapojených do realizácie aktivity: 230


Aktivita 6

4.2 Súťaž o najlepšieho študenta 3. a 4. ročníka odboru IaST

Cieľ aktivity

Porovnať úroveň vzdelávania v odbore IaST s ďalšími školami implementujúcimi odbor IaST v rámci celej SR.

Termín realizácie aktivity

09/2012 - 08/2014

Popis aktivity

Účelom aktivity je priame porovnanie úrovne vzdelávania v odbore IaST s ďalšími školami implementujúcimi odbor IaST v rámci celej SR Spôsob, ktorým bude aktivita realizovaná, je daný charakterom aktivity a postupnosťou realizácie týchto činností realizovaných v rámci aktivity 4.2:
1.2.1 Školské kolo súťaže o najlepšieho študenta 3. a 4. ročníka odboru IaST
Cieľom je motivovať študentov 3.a 4. ročníka odboru IaST k rozširovaniu svojich zručností nad rámec povinných predmetov, čím získajú ďalšiu konkurenčnú výhodu pri svojom uplaňovaní sa na trhu práce.
1.2.2 Celoslovenské kolo súťaže o najlepšieho študenta 3. a 4. ročníka odboru IaST
Cieľom účasti je reprezentovať školu a porovnať vedomostnú úroveň našich študentov 3.a 4. ročníka odboru IaST so študentami daného odboru v iných školách v rámci SR.

Výstupy aktivity